Tuesday, April 30, 2013

Kerja Dari Rumah Pertama

Haaaa ini part yang paling best. Selepas anda mempromosikan resume dan proposal anda di laman web yang disediakan oleh Job Dari Rumah, majikan yang berminat akan menghubungi anda. Ini adalah tugasan pertama yang berjaya diterima oleh saya selang 2 hari selepas melengkapkan profile/resume dalam salah satu pakej web yang diberikan Job Dari Rumah. Majikan akan menghubungi anda melalui inboks' web tersebut ataupun email. Anda bolehlah menghantar sebarang soalan atau sekadar menghubungi mereka menggunakan medium yang sama. Apa yang tertera pada gambar di bawah adalah mesej yang saya terima daripada majikan pertama saya. Nama dan butir-butir yang dirahsiakan telah saya highlight kerana ia adalah peribadi. Maaf. Ia serupa dengan inboks biasa pada media sosial lain sebenarnya seperti FB dan yang bermacam2 lagi tu.




Tugasan yang saya pilih adalah mudah, Ia merupakan survey online yang dijalankan oleh pihak dari negara luar yang berminat dengan situasi polotik di negara kita. Wah! Memula membida projek ini sangat teruja sebenarnya. Ini beberapa soalan online yang sempat saya capture ketika menjawabnya.











Apapun kepada anda yang berkemahiran dan berminat dengan dunia teknologi yang boleh memberi pulangan boleh menyertai mana-mana kerja yang sesuai dengan anda melalui Job Dari Rumah.  Jangan sia-siakan kemahiran anda. Rebut peluang ini.

No comments:

Post a Comment

Pandangan Bernas Anda