Friday, April 26, 2013

Kerja Dari Rumah PART 1 ( Mendaftar Dengan JDR )

Ramai yang tercari-cari pekerjaan sampingan walaupun sudah memiliki kerja tetap atas beberapa faktor tertentu ;
1) Menambah pendapatan
2) Mencari kepuasan
3) Masa lapang terlalu banyak
4) Ingin mencuba sesuatu yang baru.

Bagi saya semua perkara di atas adalah faktor kenapa saya mendaftar Job Dari Rumah pada hari ini. 1/3 daripada masa seharian saya luangkan depan komputer atas sebab yang perlbagai samada melakukan tugasan rasmi, menyiapkan tugasan dari pensyarah, mencari sumber berita dari sekeliling ataupun sekadar mencari keseronokan seperti  bermain game2 ringkas dan mencuci mata dengan pelbagai produk yang banyak di internet sekarang.

Sebelum daftar kat JDR ni saya terlebih dahulu membuat pelbagai survey untuk memastikan kesahihan program ini kerana pendaftaran JDR memerlukan kita untuk membayar RM50 sebagai kos pengurusan laman web JDR iaitu seperti khidmat pelanggan, pengiklanan, jualan dan teknikal.

Kerana ulasan drpd Doktor Aya, Cikgu, Blogger AnaSofiya, dan yang bebanyak2 lagi tu ( x larat nak masukkan ^_*) menguatkan lagi keinginan saya untuk mencuba JDR ni.




Pekerjaan dari rumah sebenarnya sudah lama bertapak di Malaysia, sebelum internet berkembang seperti belon2 seperti sekarang ini pun sdh ada byk syarikat yang menawarkan kerja dari rumah seperti mengisi sampul iklan kepaa pelanggan2 syarikat tertentu, memasang produk kilang dari ruamh sendiri ataupun sekadar menyiapkan data entri. Tapi sekarang ia lebih mudah kerana kita hanya perlu menghadap komputer sampai bosan, tidak perlu ke pejabat pos untuk menghantar kalau sekadar menyiapkan data atau survey'. So, Kenapa tidak kan.

Apa2pun tidak guna bercakap banyak kerana saya pun belum bermula, baru mendaftar hari ini, dan pihak JDR memaklumkan perlu masa 1-3 hari untuk mereka mengesahkan pendaftaran saya sebelum memberi ID dan Pasword agar bleh login ke laman web mereka.

Next entry, saya akan update perkembangan JDR ni ok..

No comments:

Post a Comment

Pandangan Bernas Anda